ÖSK tror inte på Gerzic-lån 2014: "Vi har ingen dialog idag"
– Det är ingen fråga vi arbetar med i dagsläget, säger ÖSKs sportchef Magnus Sköldmark till Matchdax.
Efter en tung vår i den blåvita tröjan lånades Nordin Gerzic ut i somras. Ett lån som kom på Örebro SKs initiativ:
– Vi tog kontakt med IFK Göteborg i somras när de hade köpt in Darijan Bojanic från Öster eftersom vi känner Nordin (Gerzic) sedan tidigare och vet vad han kan, säger Magnus Sköldmark till Matchdax.
Efter en knackig start lossnade det för Gerzic som har sina rötter i klubben och får man tro sportchef Sköldmark hade han en stor betydelse i ÖSKs framgångar i superettan.
Därför tror inte heller Sköldmark på att mittfältaren kommer på lån igen under kommande säsong :
– Vi har ingen dialog idag. Han är tillbaka där och har väl många år kvar på det avtalet. Jag tror att båda parter är väldigt nöjda med utlåningen. Dom får dessutom tillbaka en spelare som fått tillbaka sitt självförtroende och som bidrog starkt till att vi lyckades ta oss tillbaka i allsvenskan, säger Sköldmark.
ÖSK-sportchefen håller Nordin Gerzic högt efter höstens insatser:
– Om man har ambitioner för toppen av allsvenskan så behöver man en spelare av hans kaliber och spelsätt i laget, tycker jag i varje fall. Sedan vet jag inte hur IFK Göteborg med Håkan Mild och Micke Stahre tänker i det fallet.
Redaktionen
Matchdax









