Bakricioglü efter cupförlusten: "För passiva"
- Vi försökte försvara oss och kontra men jag tycker inte att vi lyckades med det heller, säger han till SVT.
Hammarby lyckades inte stå upp mot ett hemmastrakt Elfsborg på Borås Arena. Istället för en semifinalplats skickades man ut ur cupen med en tung 3-0-förlust och lagkapten Kennedy Bakircioglü är allt annat än nöjd.
- Vad ska jag säga? Vi gör det inte alls bra idag. Vi är för passiva och inte tillräckligt aggressiva i pressen. Vi möter ett bra lag i Elfsborg. De rullar bra och vågar spela ett bra spel, men självklart är vi besvikna i det här resultatet, säger mittfältaren till SVT efter slutsignal.
Bajen-kaptenen menar att hans lag inte hade mycket att sätta upp mot dem.
- Som vi spelade idag så kom vi inte upp i nivå över huvudtaget. Det Elfsborg som spelade idag hade det bästa spelet och skapade mycket chanser. Vi försökte försvara oss och kontra men jag tycker inte att vi lyckades med det heller.
Christian Sundqvist
Matchdax









