Danskproffs öppnar för återkomst i ÖSK: ”Varför inte”
–Återvända till ÖSK? Ja varför inte, jag trivdes otroligt bra både i staden och i klubben och det var verkligen klubben där jag fick mitt genombrott så utan ÖSK skulle jag inte vara där jag är idag. Kan inte lova något men den dagen jag flyttar hem och om ÖSK hör av sig så lovar jag att tänka igenom det noga. Så jag stänger inga dörrar, säger han till oskfotboll.se.
Michael Almebäck lämnade allsvenskan för spel i Belgien 2011. Den snabbe försvararen imponerade under inledningen av sin klubbsejour i Club Brügge men tappade efter två säsonger sin plats i laget och förra sommaren flyttade han istället till Danmark:
–När Bröndby dök upp på kartan så kändes det direkt som en häftig klubb att spela för. Dom har haft lite svårt senaste åren med ekonomi och sportslig framgång men har omstrukturerat rejält för att ta sig upp igen så det ska bli skoj att vara med på den resan. När vi visste att vi skulle ha barn också så passade Köpenhamn bra med tanke på att min pappa bor och jobbar här och det är lite närmare till Sverige än i Belgien. Hittills trivs jag väldigt bra i Bröndby, det är fanmässigt den största klubben i Danmark så vi har mycket support bakom oss som ska bära oss fram, säger han till ÖSK:s officiella hemsida.
Men mittbacken har inte glömt tiden i Örebro SK utan minns tiden med värme:
–Tiden i ÖSK var fantastisk, något av den bästa tiden i min karriär hittills. Skillnaden när du spelar i ett svenskt lag är sammanhållningen tror jag. Vi hade ett riktigt bra lag och många sköna karaktärer när jag spelade där. Det som har etsat sig fast på näthinnan är den där 3-0 segern mot Helsingborg hemma när vi totalt spelade ut dom och borde ha vunnit med 5-0 kanske. Det var en grym match och det var nog den bästa matchen vi spelade i ÖSK under min tid, säger Almebäck till oskfotboll.se.
Redaktionen
Matchdax








