DIF-spelarna om Malmö: ”Vi vinner”
Djurgårdenspelarna har gjort sin sista hårda träning innan spel mot Malmö FF – och stämningen i truppen verkar det inte vara något fel på enligt Joel Riddez.
– Man brukar alltid säga att det är bra, ler han och fortsätter:
– Men nu är det bra, säger vänsterbacken till DIFTV.
Riddez är inte uttagen i truppen, men jobbar sig tillbaka för att konkurrera om en startplats. Senast spelade han 90 minuter i U21-matchen mot Assyriska, och själv hoppas han på att vara med i huvudtruppen mot Sundsvall på onsdag istället. Men självförtroende inför Malmö-mötet imorgon är det inget fel på. "Vi vinner", säger Joel Riddez utan att tveka och förklarar:
– Vi är på tå nu. Vi har fått lite resultat med oss och vi har en bra tupp, flera bra spelare att sätta in och många är redo.
Även Chibsah är någorlunda säker på vinst i morgon.
– Vi har laddat, tränat sista gången idag. Ser fram emot matchen. Vi tror vi kommer att vinna, vi kommer sikta på tre poäng. Det är viktigt för oss, säger han.
En avstängd Daniel Sjölund kommer beskåda matchen från läktaren och känner så här:
– Alltid nervöst men jag hoppas att vi vinner komfortabelt.
Och Joona Toivio har inte alltför stor respekt för gästerna:
– Inte för stor, men tycker man alltid ska visa lite respekt för motståndarna. Alla vet ju att de har ett bra lag.
Avspark: 19:00 på Stockholms Stadion.
Följande trupp är uttagen till match mot Malmö FF den 16:e april:
2. Joona Toivio
3. Marc Pedersen
4. Yussif Chibsah
5. Petter Gustafsson
6. Peter Nymann
7. Martin Broberg
8. James Keene
9. Ricardo Santos
10. Christer Youssef
13. Emil Bergström
14. Kebba Ceesay
16. Kasper Hämäläinen
19. Nahir Oyal
20. Andreas Dahlén
21. Kasper Jensen
22. Philip Hellquist
23. Tommi Vaiho
25. Sebastian Rajalakso
Av: Sepahram Damon Dastory
Bild: Bildbyrån









