DIF:s nyförvärv: "Jag har alltid drömt om att spela i Sverige"
- Han är en intressant spelare, säger Bosse Andersson till Matchdax.
För ett par veckor sedan var Tino Kadewere hos Djurgården och provtränade innan han skulle ner till den franska klubben Sochaux för att provspela med dem. Då sa Kadewere så här till Matchdax:
- Mina lagkamrater är vänliga, trevliga och även om jag bara har varit här i tre dagar tar de hand om mig som om jag vore deras broder, säger han och hintar om att stanna kvar i klubben.
- Jag är väldigt glad över att vara här och jag ser fram emot att bli en av de bästa fotbollsspelarna i Sverige.
När Matchdax pratar med Kadewere är inte alla papper klara, men han är förhoppningsfull att klubben Harare City ska släppa honom.
- Jag har alltid drömt om att få spela fotboll i Sverige, sedan jag var liten. Jag är säker på att min klubb släpper mig, de vet om min dröm. Jag är säker på att Mr Andersson (Djurgårdens sportchef) och min agent ska komma överens om ett kontrakt.
Bosse Andersson ser talangen i Kadewere och är glad att lyckats signa honom.
- Han sa till Sochaux att han ville till Djurgården och nu är allt klart, säger han.
Hur kommer det sig då att en ung man från Zimbabwe vill spela i Sverige?
- Människorna här är så underbara, trevliga och hjälpsamma. Svenskar är ett underbart folk, säger Kadewere
Hur trivs du i Djurgården?
- Det är som en härlig familj, sen har jag min bror Nyasha (Mushekwi) här i Djurgården, Jag gick i skola med hans bror och han är som en storebror för mig.
Djurgården lånar Tino Kadewere från Harare City och har en option efter det till och med 2019. Djurgårdens nyhet om Kadewere>>>
Tomas Hedlund
Följ oss på sociala medier:
Facebook
Twitter
Instagram







