Drugge får lämna: "Stänger inga dörrar"
Efter en misslyckad sejour i IFK Göteborg kom den spelskicklige anfallaren Andreas Drugge till Peter Gerhardssons BK Häcken inför årets säsong.
Men det lossnade aldrig riktigt i BK Häcken och mycket berodde det på att konkurrensen blev för hård:
– Det är tuff konkurrens på min position. Martin Ericsson och Dioh Williams har gått före och båda har gjort det väldigt bra. Jag känner att jag har utvecklats i år trots att jag inte har spelat så mycket. Jag har hållit för att spela, säger Drugge till Fotbollskanalen.se
Efter säsongen fick Drugge till ett möte med klubbens sportchef Sonny Karlsson där parterna kom överens om att nyförvärvet skulle få lämna – och det helt gratis:
– Jag hade ett bra möte med vår sportchef Sonny Karlsson i dag. Vi pratade om min framtid och bestämde att om det kommer upp något intressant så får jag lämna Häcken gratis, säger Drugge till fotbollskanalen.se.
Innan du skrev på för Häcken ryktades det om Hammarby, kan det bli aktuellt igen?
– Svårt att säga, men jag stänger inga dörrar, säger Drugge till Fotbollskanalen.se
Redaktionen
Matchdax









