Haddad om den offensiva satsningen: "Trodde på seger"
- Klart jag trodde att jag kunde avgöra, säger anfallaren själv efter matchen.
För Hammarbys del slutade gårdagens cuppremiär mot ligakonkurrenten Ängelholm med ett tungt kryss efter 90 intensiva minuter som till största del präglades av grönvita målchanser. Johan Perssons tidiga utvisning i den andra halvleken bär, enligt många, skulden för matchens mållöshet. Trots detta valde tränare Nanne Bergstrand att byta in en andra anfallare i mitten av den andra halvleken, Andreas Haddad.
- Vi gick upp med två forwards när jag kom in och instruktionerna jag fick var att, tillsammans med Pablo (Piñones-Arce), sjunka lite i försvaret - främst i de fasta situationerna, berättar Haddad för Matchdax efter matchen.
Vid det laget av matchen trodde anfallaren fortfarande på en seger och hoppades kunna avgöra matchen.
- Klart jag trodde att jag kunde avgöra. Det gör jag alltid och det måste du som anfallare.
Oroväckande för klubbens supportrar var att se lagikonen Kennedy Bakircioglü utanför startelvan. Trots att mittfältaren byttes in i andra halvleken surrades det fortfarande oroligt på läktarna under matchens gång. Spelaren själv menar dock att han mår bra och räknar med att vara redo för 90 minuter till helgens bortamatch mot Degerfors.
- Jag hade problem med nacken i veckan efter en sträckning. Det kom väldigt oförberett, men jag har trots allt kunnat träna på helt okej. Ibland har jag fått kliva av på grund av smärtan, men jag är helt klart på bättringsvägen så snart borde det vara helt över, berättar Bakircioglü för Matchdax.
Christian Sundqvist
Matchdax









