Inga fler pizzor för Sebastian Eriksson
Samtalet med förbundskapten Erik Hamrén fick Sebastian Eriksson att tänka om. IFK Göteborgspelaren, som alltid varit en talang, har efter två månader med "strikt kost" fått ytterligare något kilo muskler. Målet är att lägga på ytterligare muskler, men enligt Sebastian Eriksson själv kommer det att ta ett par månader.
Att kost är viktigt för alla idrottare är välkänt och det gäller givetvis även för fotbollsspelare. Sebastian Eriksson hade dock inte tänk på det förut och åt ofta pizza. Efter samtal med Erik Hamrén och hjälp från landslagets kostrådgivare äter han numera pasta, potatis och ris i stället för pizza. Sebastian Eriksson har själv märkt resultat:
- Jag har varit duktig och lovande i många år, men det har saknats någonting. Och det var inte kul att vara skadad halva säsongen. Jag känner mig snabbare, starkare och nu orkade jag 90 minuter, säger han till Sportbladet.
//Malin Björkqvist









