KFF-profilen välkomnar Viktor: ”Skulle betyda mycket”
– Alla vet vad dom har uträttat i Kalmar tidigare, säger Marcus Nilsson till Matchdax.
Mycket talar för att Viktor Elm kommer att skriva på för Kalmar FF inom kort. Flera medier rapporterar om att förhandlingarna mellan KFF och Elms nuvarande klubb, AZ Alkmaar, är långt gångna och att en övergång snart är i hamn.
– Det är jättebra om det skulle bli så. Ju fler bra spelare vi har desto större chans har vi att komma högt upp i tabellen. Så jag välkomnar honom (Viktor) med öppna armar, säger Kalmar-backen Marcus Nilsson till Matchdax.
Viktor skulle i så fall bli den tredje av bröderna Elm som vänder hem till Kalmar FF igen. För i laget finns redan syskonen Rasmus och David.
– Det skulle betyda mycket att ha alla tre här, framförallt mentalt. Visst, dom är oerhört bra spelare alla tre, och alla vet vad dom har uträttat i Kalmar tidigare. Men det skulle stärka alla i laget bara av att veta att vi har så pass starka profiler i laget, menar Nilsson.
Marcus Nilsson har ett förflutet i Helsingborgs IF och har mött bröderna Elm, när de spelade i Kalmar FF, flera gånger. Inte minst säsongen 2008 då trion i stort sett bar KFF till klubbens första och hittills enda SM-guld i historien.
Vad minns du från när du mötte dom då?
– Under den tiden var Kalmar FF ett väldigt, väldigt starkt lag. Dom hade många tuffa och starka spelare. Jag kommer framförallt ihåg David faktiskt, att han var så stark och svår att ha att göra med. Det triggade mig att försöka bli ännu starkare som försvarsspelare.
– Så man kan säga att dom gjorde ett starkt intryck på mig redan då. Sen har jag ju sett Rasmus mycket efter det och vilka kvaliteter han har i landslaget.
Har det varit något särskilt snack om Viktor Elm nu inom laget?
– Det blir mest att vi läser det som skrivs i media som alla andra. Vi har frågat David och Rasmus om dom vet något, men dom är ganska förtegna.
David Carlsson
Matchdax









