Klarström: "Vi går för tre poäng"
Under gårdagen reste laget ned till Kalmar inför dagens bortamatch på Guldfågel Arena. Till Matchdax.se berättar Andreas Klarström om förväntningarna inför dagens match:
Under uppehållet var Elfsborg ensamma om att endast spela en träningsmatch. Istället fokuserade laget mer på tyngre fysträning och att vara redo under hösten. Detta kan också vara en anledning till att resultaten inte har kommit:
– Det är klart att sånt kan spela in. Samtidigt tycker jag att det var bra att vi fokuserade på just fysen. Vi har vetat att det kommer att komma många matcher och då gäller det att kroppen orkar, säger Klarström till Matchdax.se
Nanne Bergstrand gick inför matchen ut och trodde att matchen skulle avgöras på fasta situationer. Med andra ord en ordentlig brunkarfest.
– Det har vi räknat med att det kommer bli en hel del sånt spel. Vi kommer att åka dit och spela vårt bortaspel. VI är mer cyniska i år och fokuserar mer på omställningar på bortaplan. Även om vi gärna har ett större bollinnehav så tänker vi inte bjuda på någonting, säger Klarström.
Elfsborg har inga skadebekymmer inför matchen mer än långtidsskadade Stefan Larsson samt Andreas Augustsson som fortfarande inte är helt återställd efter sina bekymmer med menisken.
– Vi har full trupp och vi går för tre poäng, säger han.









