Lennartsson ser ut att förlänga med Göteborg
För två år sedan kom han in via en oväntad rockad. Mikael Stahre ut, trots en andraplats i Allsvenskan. Jörgen Lennartsson in. Efter två säsonger med topp-placeringar vill klubben nu förlänga. Det avslöjade Fotbolldirekt.se tidigare idag.
Klubbens ordförande Frank Andersson bekräftar för sajten att man vill förlänga kontraktet och att det förs diskussioner.
– Vi har börjat diskutera. Jag, eller vi, vill absolut förlänga med Jörgen. Nu ska han ju egentligen själv svara på hur han känner men vi ha honom kvar och jag har fått en bra känsla i de samtal vi har haft med Jörgen om det här, säger Frank Andersson.
– Det är troligt att vi kommer att komma överens om en förlängning. Det är i alla fall min känsla.
Ordföranden är nöjd med de två senste säsongernas resultat och menar att man vill bygga vidare på sin nuvarande satsning. Trots att man denna säsong endast når som bäst en topp-4 placering.
– Det är där vi ligger just nu. Det är som om vi tittar på Europaspelet så är vi i dag inte tillräckligt bra. Vi klarade av ett ganska bra lag som Helsingfors men högre har vi i dag inte riktigt kapacitet för och det är inte Jörgens fel, utan handlar om att vi måste på sikt behöver en bredare trupp för att ta nästa steg mot Europa.
Tidigare under året var Lennartsson en kandidat till att ta över det Svenska Fotbollslandslaget. Men valet föll istället på Norrköpings tidigare guldtränare Janne Andersson som nu tagit över det ''nya'' landslaget.








