Magyar inför Gefle: "Dom hänger ju kvar varje år"
Nykomlingen Halmstad har inlett årets allsvenska med att först spela oavgjort borta mot Malmö och sen oavgjort hemma mot Elfsborg.
– Jo, det känns väl bra. Det känns väl som vi kunde gått lite mer för seger än vi gjorde när dom(Elfsborg) får en man utvisad. Jag tycker vi hade möjligheten att vinna den matchen, men det är ändå svenska mästarna.
Ni har tagit poäng nu i båda dom första matcherna, mot två av fjolårets medaljörer, det måste vara bra stämning i truppen nu?
– Ja, det får man väl säga. Det har varit två bra matcher, framför allt roliga att spela. Så klart det är en skön känsla, jag skulle ljuga om jag säger annat. Men samtidigt vet vi att dom andra matcherna som kommer nu, till exempel Gefle, är en minst lika tuff match i mina ögon. Gefle är ett bra lag och framför allt svåra på deras hemmaplan. Vi är ödmjuka inför alla matcher.
Gefle borta på Strömvallen idag alltså, gästrikarna som hittills slagit Åtvidaberg och förlorat mot Norrköping.
– En väldigt tuff match kommer det bli mot Gefle som jag tror folk i allmänhet underskattar lite. Det är ett bra lag, otroligt kompakta och sen hänger dom ju kvar varje år och gör en hel del mål med sina anfallare. För mig så är den minst lika tuff som dom matcherna vi har haft, men på ett annat sätt, säger Richard Magyar till matchdax.se.
Följ oss på Facebook här: http://www.facebook.com/Matchdax
Och Twitter här: www.twitter.com/matchdax
Calle Abrahamsson
Matchdax









