ÖSK återigen mållösa: "Jobbar med avslut"
- Vi kommer fortsätta jobba med avslut så klart och det gör vi hela tiden, säger han till NA.
Gårdagens match mot Kalmar FF blev ytterligare en förlust för Örebro SK. Laget fortsätter att hålla greppet om jumboplatsen till cheftränare Alexander Axéns stora besvikelse.
- Vi fick inte till det riktigt som vi ville. Vi visste om att Kalmar är tunga på fasta situationer. Ändå släpper vi in två mål på det, säger han till Närkes Allehanda.
Trots att laget inte gjort mer än fyra mål i de inledande sju matcherna utesluter Axén en jakt på nya målgörare.
- Du har själv sett att vi missat rätt så stora chanser. Men att hålla på att byta och leta en ny topp i det här läget tror jag heller inte skulle vara så smart. Vi kommer fortsätta jobba med avslut så klart och det gör vi hela tiden, säger han till NA.
Till nästa veckas möte borta mot BK Häcken hoppas han på ett annat slags spel från sitt lags sida.
- Tyvärr var detta ytterligare ett steg tillbaka från förra matchen. Nu är det en vecka till nästa. Då vill jag se ett mer energifyllt ÖSK.
Christian Sundqvist
Matchdax
För fler allsvenska nyheter följ Mathdax på Facebook HÄR och på Twitter HÄR









