Panos: "Vi är ett av lagen som spelar den bästa fotbollen"
Hur är tongångarna i BP inför slutskedet, Allt för att undvika kvalplats antar jag?
– Ja, ser man tabellen ser det rätt lugnt ut, men det kan snabbt ändras. För en period sedan sen var vi där nere sen tog vi 9 poäng på en vecka och var förbi med marginal. Klart, det är tre matcher kvar och tar man inte poäng och de andra gör det går det fort.
– Det gäller inte att tro att allt är löst nu utan vi måste göra jobbet och ta poäng i resterande matcher och klara av det själva utan att tänka på vad de andra lagen gör, tillägger Panos.
Malmö idag, sen AIK och Halmstad kvar att möta. Räcker det med en seger tror du?
– Ja, det tror jag det ska göra samtidigt är det sådana matcher som gäller något som ofta blir öppnare. Båda lagen har mer chanser att ta poäng.
Vad säger du annars om er säsong? Ni får mycket beröm för ert sätt att spela fotboll..
– Mm, det har vi tränat på hela tiden och har som grundidé, att rulla bollen hemma på konstgräset. Hemma har vi en stor fördel och det är inte så många som trivs där. Det passar ju min spelstil perfekt. Jag är spelskicklig och gillar att spela fotboll. Det har vi satsat på hela året och vi vill ju hela tiden utveckla vårat spel.
Panjotis väljer också att lyfta fram hela Brommapojkarnas organisation när det kommer till sättet de spelar fotboll på.
– Det gäller ju inte bara A-laget utan hela BP-konceptet är ju att spela fotboll. Det ser man från unga åldrar. Det är kul för fotbollen och för BP. De har lyckats sälja många spelare i unga åldrar och många har kommit långt.
– Jag tror det är en viktig grej för fotbollen. Att det finns klubbar som spelar sån fotboll. Bland många lag i Allsvenskan tror jag vi är bland de som spelar den bästa fotbollen. Sen kanske vi inte är lika effektiva framåt när det kommer till att göra mål. Vissa andra lag är bättre där.
Missa inga uppdateringar från Matchdax!
Följ oss på Twitter
Gilla oss på Facebook
Sebastian Karlsson
Matchdax









