Pavey: "Alla vill se Hooiveld i AIK"
Här om veckan kom SportExpressen med uppgifter om att Jos Hooiveld återvänder till AIK. Än är ingenting offentliggjort, men hans nära vän och förre lagkamrat Kenny Pavey hoppas snart får se honom tillbaka i klubben.
- Jag talade faktiskt med honom idag. Jag kan inte säga någonting om det samtalet dock, säger Pavey till Matchdax och fortsätter:
- Alla vet att det har funnits kontakt mellan honom och AIK och jag tror att alla vill se honom tillbaka i klubben igen.
Att få Hooiveld tillbaka i laget vore ett oerhört lyft, menar 35-åringen.
- Det är en bra spelare. Vi har redan en bra trupp, men att få in honom skulle självklart vara ett lyft. Hans karriär talar för sig självt. Det är en spelare av absolut toppklass och han kan göra det här laget bättre. Att få tillbaka honom vore ett stort plus.
Trots att de två bara spelade med varandra i ett års tid har de genom åren alltid hållit kontakten.
- Vi pratar hela tiden. När jag är hemma i England så ses vi ofta. Han brukar ibland överraska mig med att bara dyka upp här i Sverige, knacka på min dörr och på så vis berätta att han är hemma.
- Även om han bara spelade med oss i ett år så har vi alltid haft kontakt. Jag skulle älska att ha honom tillbaka i AIK – både på och vid sidan av planen, avslutar han.
Christian Sundqvist









