Samuelsson lämnar ÖSK
Örebro SK värvade inför säsongen Degerfors anfallare Peter Samuelsson. Men med bara tre matcher från start och lika många inhopp står det nu klart att Samuelsson återvänder till Stora Valla och Degerfors igen – på lån.
Övergången har att göra med en övergångskarusell som startade med att AIK sålde Pontus Engblom till Haugesund. När stockholmsklubben hade utrymme för en anfallare i truppen tog man tillbaka sin utlånade anfallare Kwame Karikari:
– AIK ville ha tillbaka Kwame Karikari när transferfönstret öppnar den 1 augusti. När vi fick det beskedet tog vi direkt kontakt med ÖSK och Peter, säger Patrik Werner till Degerfors hemsida.
Peter Samuelsson kommer också att bli spelklar för sin nygamla klubb till den 1 augusti. Men ÖSK har ingen större lust att släppa sin spelare på någon permanent övergång:
– Jag kommer att åka och se Degerfors matcher. Peter är vår spelare och han ska fortsätta vara det, det r tveklöst. Detta är en möjlighet för Peter att få starta matcher och att få ut så mycket som möjligt, säger ÖSK-tränaren Per-Ola Ljung till lagets officiella hemsida.
Peter Samuelsson lämnade Degerfors och superettan inför den här säsongen och gjorde under säsongerna 2009 och 2010 32 mål på 60 matcherr.









