Skulason: "Har dragit upp byxorna ordentligt"
Efter en knackig start har GIF Sundsvall repat sig och laget ligger nu på femte plats i tabellen.
– Det är katastrof med två raka 3-0-förluster där, som vi förtjänar att förlora med 3-0. Sen kan man säga att vi dragit upp byxorna ordentligt. Fyra raka nollor och vi börjar göra mål, det är mycket som hänt sista matcherna. Vi har visat att vi ska vara med där uppe.
När det gäller den personliga prestationen har Ari varit aktiv i protokollet. 2 mål, 1 assist och 2 varningar har det blivit på dom första sex matcherna.
– Ja, man hoppas alltid på nåt mer, men två mål offensivt det är väl okej. Men man vill ju spela så bra som man kan. Poäng kan man alltid göra, det är alltid kul att göra poäng. Men man vill spela bra, oavsett, jobba hårt för laget.
Idag ställs Giffarna mot elfteplacerade nykomlingen Örgryte på bortaplan.
– Det blir en jävligt roligt match, det är alltid kul att komma till Göteborg igen. Örgryte är ett lag som ska var i högsta serien tycker jag, det ska bli kul att spela på Ullevi mot ett bra lag, dom har ett spännande lag faktiskt.
Skulason ser möjligheter för Sundsvall att göra en direktcomeback till Allsvenskan, även om han tycker serien är väldigt jämn.
– Det finns alltid en chans, Superettan är Superettan, alla vinner mot alla och man vet aldrig hur det kommer bli. Men vi har fortfarande chansen, när vi åkte upp 2011 förlorade vi också dom första två matcherna.
– Jag tycker Örebro har den absolut starkaste truppen. Dom har bästa anfallet och kan variera hur mycket som helst. Dom tror jag åker upp, sen blir det väldigt spännande vilka mer.
Följ oss på Facebook här: http://www.facebook.com/Matchdax
Och Twitter här: www.twitter.com/matchdax
Calle Abrahamsson
Matchdax









