Storklubbar får böta för ekonomisk doping – ger klirr i kassan åt allsvenska klubbar
Paris St Germain och Manchester City får böta över en halv miljard (540 miljoner kronor) vardera för att de bröt mot finansiella spelregler i fjolårets europaspel.
De andra 145 klubbarna som deltog i europaspelet förra året där bland annat Gefle, IFK Göteborg, Elfsborg, Malmö FF och BK Häcken kommer samtliga att kompenseras.
Enligt danska Ekstrabladet kommer Elfsborg att kompenseras med 2,4 miljoner kronor då de tog sig till gruppspelet i Europa League. Hur stor kompensationen blir för de övriga återstår att se:
–Men sånt vill jag inte spekulera i. Vi är dock glada att vi får pengar över huvud taget, säger Eva von Schele-Frid till Gefle Dagblad.se
Redaktionen
Matchdax









