Telo inför Svenska cupen: ”Roligt att det drar igång”
Under årets försäsong har Telo, som tidigare spelat yttermittfältare, fått pröva på att spela innermittfältare.
– Det har fungerat bra. I början gällde det att komma in i positionsspelet och utifrån det utveckla mitt offensiva spel. Jag har gjort en del poäng och så, så det känns bra. Att spela på olika positioner är positivt för mig.
Telo är nöjd med försäsongen och truppen.
– Vi har en bred trupp och försöker bygga vidare från förra året, vi har väl inte direkt ändrat något i vårat spel till i år. Lägret i Turkiet var bara positivt, bra planer, sol och bra motstånd.
På lördag börjar tävlingssäsongen för många svenska lag då första omgången i Svenska cupen spelas. Nytt för i år är att denna omgång spelas som ett gruppspel.
– Spontant känns det nya upplägget i cupen vettigt. Försäsongen blir kotare, det klagar väl ingen på. Det ska bli roligt att det drar igång.
Missa inga uppdateringar från Matchdax!
Följ oss på Facebook här: http://www.facebook.com/Matchdax
Och twitter här: www.twitter.com/matchdax
/ Christian Polsäter









