Valdet Ramas agent: Han måste säljas!
Örebros kris bara växer och växer. Till Fotbolldirekt.se avslöjar Valdet Ramas agent Oliver Cabrera att stjärnan måste bort från klubben. Han menar att ett lag som ligger sist i Allsvenskan inte kan ha en sådan bra spelare som Rama på bänken. Cabrera säger också att det var fel att peka ut Rama som syndabock efter förlusten mot Djurgården, där han var inblandad i båda baklängesmålen.
– Ja, jag har meddelat Örebros ledning att det får vara bra nu, säger han till Fotbolldirekt.se.
Ointresserad av anledningen När Rama kom till Örebro förra säsongen var han en av ligans bästa spelare men den här säsongen har börjat riktigt tungt för förra Tysklandsproffset. Att han fick sitta på bänken under hela matchen mot Kalmar i måndags var tydligen droppen. Cabrera menar att klubben måste sälja honom, trots att han har ett år kvar på kontraktet. Han är heller inte intresserad av en förklaring till varför Rama är petad.
– Förklaring? Jag säger bara titta på tabellen och titta på vilken spelare Valdet är. Han är en av Allsvenskans bästa spelare och jag kan vilken dag som helst hitta en bättre klubb åt honom.
Återstår att se hur Örebro möter dessa krav. Är de beredda att sälja honom eller tänker de lösa detta internt med spelaren? Jag kan förstå att en spelare som Rama inte gillar att vara petad, men å andra sidan måste man prestera på planen för att förtjäna en plats i startelvan. Och det har han sannerligen inte gjort hittills.
/Micke Hansson









