Wikström stannar i ÖSK
Örebro SKs luftstarke lagkapten Magnus Wikström ser ut att stanna i Örebro SK. Den 35-årige mittbacken har suttit i möte med ÖSKs klubbledning:
– Vi är överens, men jag har inte skrivit på än. Ska träffa Magnus Sköldmark om en liten stund och läsa igenom det finstilta i kontraktet men det ska inte vara några problem, säger Wikström till NA.se
Wikström som startade 28 av Örebros 30 matcher under den gångna säsongen tror att den svartvita klubben går en intressant framtid till mötes:
– Klubben är i ett spännande läge. Det är dags att välja väg att gå. Det har blivit en ny inriktning med Peo, hans sätt att vara skiljer sig från tidigare tränare. Även om ÖSK hamnat i en serie under allsvenskan så känns ÖSKs framtid spännande och det är kul att vara en del av det, säger Wikström.
Att han passerat 35-årsstrecket gör varken till eller från för mittbacken som berättar för fotbolldirekt.se att det fortfarande är lika roligt att spela fotboll:
– Jag tycker fortfarande att det är fantastiskt kul att spela och det känns som en nystart för klubben. Jag tänker ge allt för att vara med och göra nåt bra av det, säger Magnus Wikström
Redaktionen
Matchdax









